O Flixu

Potičemo dostupno i održivo putovanje za sve.

Flix ukratko

Flix je vodeća globalna travel-tech tvrtka koja, od svog osnutka, pruža održiva i pristupačna putna rješenja za više od 500 milijuna putnika, u više od 40 zemalja na 4 kontinenta putem svojih brendova FlixBus, FlixTrain, Greyhound i Kâmil Koç. Koristeći poslovni model s niskim kapitalnim ulaganjima i inovativnu tehnološku platformu za putnike i partnere, Flix je brzo postigao vodeće pozicije na tržištu za putovanja autobusom na dugim relacijama diljem Europe, Sjeverne Amerike i Turske, te se brzo širi dalje u Južnu Ameriku i Aziju. Flix pokriva sve veće tržište autobusa i vlakova na duge relacije, vođen povećanom sviješću o okolišu u društvu, te ima za cilj postati ugljično neutralan u Europi do 2040. godine, a globalno do 2050. godine. Osim toga, obvezali smo se na inicijativu univerzalno priznatog Science Based Targets (SBTi), postavljati kratkoročne ciljeve za smanjenje našeg utjecaja već do 2032. godine. Saznaj više ovdje!
 

Ključni podaci i brojke

40+

država na 4 kontinenta

8,000+

odredišta

500+

milijuna putnika od osnutka

1,000+

autobusnih partnera

5,000+

autobusa u prometu

10+

Flix vlakova u Njemačkoj

25+

ureda

5,500+

zaposlenika

100+

nacionalnosti

Flix poslovni model

Izuzetno prilagodljiva tehnološka platforma Flixa, koja je srž njegovog poslovnog modela, prilagođena je za pružanje najboljih rezultata kako putnicima, tako i partnerima. Kombinirajući planiranje mreže, marketing i određivanje cijena, Flix koristi inovativna rješenja kako bi omogućio udobno, održivije i pristupačno putovanje diljem svijeta. Putem svoje tehnološke platforme i jednostavne aplikacije, Flix prilagođava iskustvo putovanja potrebama putnika i povezuje putnike s lokalnim autobusnim partnerima koji pružaju prijevoz, pritom osiguravajući moderan vozni park koji zadovoljava najviše sigurnosne standarde. Ovaj poslovni model s niskim kapitalnim ulaganjima pretvorio je europski start-up u vodećeg travel-tech prvaka koji se globalno širi. 

Održiva putovanja

S prosječnim emisijskim faktorom od 27,8 g CO₂ po putničkom kilometru, putovanje s FlixBusom u Europi može smanjiti ugljični otisak najmanje 5 puta u usporedbi s vožnjom automobilom i 10 puta u usporedbi s letenjem, s učinkovitostima koje su gotovo jednake onima međugradskih vlakova.*

Odabirom Flixovih usluga u odnosu na druga prijevozna sredstva koja emitiraju više CO₂ po prijeđenom kilometru po putniku, putnici Flixa su 2024. godine izbjegli procijenjenih 1,5 milijuna tona emisija CO₂. 

Ova procjena temelji se na smjernicama Svjetskog poslovnog savjeta za održivi razvoj (WBCSD) i koristi podatke iz post-putnih korisničkih anketa, operativnih mjernih podataka i faktora emisija iz Flixove Well-to-Wheel analize za 2021. godinu.. Flix prepoznaje izazove u uspostavljanju pouzdanih kontrafaktualnih scenarija, uključujući nizak odaziv na ankete i nepotpune podatke o potrošnji goriva od partnera. Kako bi osigurao vjerodostojnost, Flix je primijenio konzervativne pristupe i uzeo u obzir moguće povratne efekte (rebound effects). Metodologiju je 2023. godine pregledala i odobrila neovisna treća strana. Budući da je metodologija usvojena 2024. ista kao i prethodne godine, dodatna vanjska verifikacija nije bila potrebna.

Više informacija dostupno je u Avoided Emissions Methodology za 2024. godinu.

U skladu sa svojom vizijom održivog prijevoza na duge relacije, Flix ima za cilj ostvariti Net Zero ugljičnu neutralnost u Europi do 2040. i globalno do 2050. godine. Osim toga, obvezali smo se na inicijativu univerzalno priznatog Science Based Targets (SBTi), postavljati kratkoročne ciljeve za smanjenje našeg utjecaja već do 2032. godine U travnju 2024. godine, SBTi je potvrdio Flixove kratkoročne ciljeve za smanjenje emisija, čime je priznao da je naša strategija usklađena s globalnim klimatskim ciljevima. Saznaj više ovdje!

O Flix tehnologiji

Složenost cestovnog prijevoza na veće udaljenosti zahtijeva izuzetno sofisticirano tehnološko rješenje, koje Flix uspješno pruža putem svoje vlastite i prilagodljive tehnološke platforme. Izuzetno prilagodljiva tehnološka platforma Flixa središte je naše vrijednosne ponude i funkcionira poput samoodrživog kotača koji je prilagođen za pružanje najboljih rezultata kako putnicima, tako i partnerima. Pojednostavljen proces rezervacije omogućuje korisnicima jednostavno kretanje kroz platformu i aplikaciju te izbor putovanja prema učestalosti i gustoći mreže, uz pristupačne cijene i uslugu dosljedno visoke kvalitete. Od traženja određenog putovanja, odabira veza i dodatnih usluga u autobusu, do plaćanja putem besprijekorno integriranih rješenja za plaćanje, putnici imaju praktičan i jednostavan proces rezervacije od početka do kraja. 

Partneri imaju koristi od pristupa novoj bazi korisnika, dodatnog stabilnog i predvidljivog izvora prihoda, donošenja odluka temeljenih na podacima, optimizirane iskorištenosti i uštede troškova putem Flixove platforme. Ovi aspekti naglašavaju Flixovu poziciju kao vodeće tvrtke u rješenjima za putovanja vođena tehnologijom, pružajući neusporedivu vrijednost kako putnicima, tako i partnerima. Kako bi osigurao pružanje vrhunskog korisničkog iskustva, prilagodljivost u primjeni umjetne inteligencije i strojnog učenja jedna je od glavnih strateških prioriteta Flixa.

495+ M

Više od 495 milijuna sjedala upravlja se dnevno našim sustavom temeljenim na umjetnoj inteligenciji

1.2 M

Dnevno procijenjeno oko 1,2 milijuna vožnji

44+ M

Više od 44 milijuna cijena sjedala u prosijeku se svakodnevno optimizira

Brendovi

Svojim poslovnim modelom koji je učinkovit u pogledu imovine, Grupa upravlja brendovima usmjerenim na potrošače poput FlixBusa i FlixTraina, Kâmil Koça u Turskoj i poznatog Greyhounda u Sjevernoj Americi.

Upravljanje Flixom

André Schwämmlein, suosnivač i CEO

André Schwämmlein, suosnivač i CEO

Globalna poslovna i komercijalna funkcija

André Schwämmlein je suosnivač i izvršni direktor (CEO) Flixa. Njegova vjera u alternativni, održivi kolektivni prijevoz inspirirala ga je da sa svojim sadašnjim suosnivačima raspravlja o mogućnosti slobodnog tržišta dok je bio konzultant u Boston Consulting Group (BCG) 2009. godine, a potom je 2011. osnovao Flix. Kao izvršni direktor Flixa, Schwämmlein vodi tvrtku prema ostvarenju vizije da svojim korisnicima omogući iskustvo putovanja i doživljaj svijeta. Pod njegovim vodstvom, Flix je postao jasan globalni tržišni lider u svakoj ključnoj geografskoj regiji i proširio se u brojne države. Također je aktivan kao član nadzornih odbora Scout24 SE i ABOUT YOU Holding SE te član zelene stranke u Njemačkoj od 2002. godine.

Daniel Krauss, suosnivač i CIO

Daniel Krauss, suosnivač i CIO

Tehnologija i ljudski resursi    

Kao glavni informacijski direktor (CIO) i glavni direktor za ljudske resurse (CHRO) u Flixu, Daniel Krauss upravlja tehnologijom i ljudima u tvrtki. Zajedno sa svojim suosnivačima, razvio je Flix u međunarodnog prijevoznika. Krauss je također investitor i član savjetodavnih odbora u tvrtkama kao što su Baby1one i uvex. Uvjeren je da obrazovanje, poduzetništvo i inovacije mogu značajno unaprijediti društvo. Često predaje na Sveučilištu Friedrich Alexander u Erlangenu-Nürnbergu i osnivački je partner inicijative FightBack, koja promiče promjene prema održivijem društvu. Također je aktivni dioničar u najvećoj njemačkoj nevladinoj organizaciji za poduzetničko obrazovanje, STARTUP TEENS kao i suosnivač i povjerenik CODE-Sveučilišta. 

Benjamin Gubitz, CFO

Benjamin Gubitz, CFO

Financijske i pravne funkcije

Benjamin Gubitz pridružio se Flixu 2015. godine, a početkom siječnja 2025. preuzeo je poziciju glavnog financijskog direktora (CFO). Na svojoj poziciji odgovoran je za financijske i pravne funkcije. Prije imenovanja za CFO-a, Gubitz je obnašao razne rukovodeće pozicije te bio odgovoran za kontroling i odnose s investitorima u Flixu. Tijekom svog rada u Flixu odigrao je ključnu ulogu u zatvaranju nekoliko investicijskih rundi, izgradio tim za kontroling te radio na brojnim M&A projektima, uključujući kupnju Greyhound Linesa 2021. godine. Prije dolaska u Flix, radio je kao voditelj projekata u BCG-u. Gubitz je doktorirao političke znanosti.

Max Zeumer, CCO

Max Zeumer, CCO

Potražnja i nova tržišta

Max Zeumer, glavni komercijalni direktor (CCO), započeo je svoje putovanje u Flixu početkom 2015. godine i od tada uspješno upravlja međunarodnim tržištima. Kao CCO vodi globalno širenje fokusirajući se na Sjevernu Ameriku i tržišta u razvoju kao što su Brazil, Čile i Indija, dok istovremeno nadzire globalni komercijalni marketing i funkcije upravljanja prihodima. S raznovrsnim akademskim obrazovanjem, uključujući računalne znanosti, filozofiju i MBA s Columbia Business School, usavršio je svoje vještine kao konzultant u Boston Consulting Group, gdje je ubrzo otkrio svoju strast prema inovativnim promjenama tradicionalnih industrija putem digitalizacije. Njegova posvećenost poticanju suradnje i sinergije i izvan granica ima značajan utjecaj na preoblikovanje globalne industrije putovanja kroz digitalizaciju.

Fabian Stanger, COO

Fabian Stanger, COO

Opskrba i europsko tržište

Fabian Stenger, glavni operativni direktor (COO) grupe, započeo je svoje profesionalno putovanje u Flixu 2013. godine, uspješno razvijajući tržište u Njemačkoj, a kasnije i u Sjevernoj i Istočnoj Europi. Kao COO od travnja 2022. godine, Stenger danas vodi europsko autobusno poslovanje i nadzire opskrbnu stranu globalnog poslovanja, upravljajući planiranjem mreže, upravljanjem partnerima koja uključuje transformaciju voznog parka, operacijama i korisničkom službom. S prethodnim iskustvom u Bain & Co. i akademskim obrazovanjem sa Sveučilišta St. Gallen u Švicarskoj te uz više od desetljeća iskustva u Flixu, njegovo strateško vodstvo i predanost održivosti vode Flix prema uspjehu, oblikujući njegovu budućnost i globalni utjecaj. 

*Podaci koji proizlaze iz vlastitih izračuna, atmosfair analize, UBA 2023., US EPA 2024. Za više informacija pogledaj Avoided Emissions Methodology 2024.