§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

I. Opći uvjeti poslovanja i rezervacije

Verzija: 04.04.2018.

1 Područje primjene

Opći uvjeti poslovanja i Posebni uvjeti rezervacije primjenjuju se na korištenje internetskih portala i rezervacije putovanja koje nudi FlixBus.

2 Ugovorna strana

Ugovorna strana za rezervacije putovanja (prodavač karata) i korištenje internetskih portala je FlixMobility GmbH, Birketweg 33, 80639 München (dalje u tekstu: FlixMobility).

3 Korištenje internetskih portala u komercijalne svrhe

3.1 Između stranica za usporedbu cijena i FlixMobilitya mogu se sklopiti pisani sporazumi, kojima FlixMobility odobrava primitak, obradu i objavu cijena, kao i vozne redove FlixMobilitya.

3.2 Zabranjeno je korištenje internetskih portala FlixMobilitya u neosobne i komercijalne svrhe. Zabranjeno je korištenje automatiziranih sustava za prikupljanje podatka s ove web stranice u komercijalne svrhe (eng. screen scraping). FlixMobility zadržava pravo poduzimanja mjera u slučaju bilo kakvih kršenja odredbi.

4 Plaćanje i kuponi

4.1 Ovisno o načinu rezervacije, za plaćanje karata mogu se koristiti različiti načini plaćanja:

  • Internet: PayPal, izravno terećenje, kreditna kartica (Mastercard/Visa/Amex), SofortÜberweisung (automatska doznaka), iDeal, Postfinance, Carte Bleue, Dotpay. Kod svih rezervacija zadržavamo pravo isključivanja određenih načina plaćanja i upućivanja kupaca na druge načine plaćanja.
  • U vozilima: gotovina.
  • Na prodajnim mjestima i u putničkim agencijama: sva platežna sredstva koja nudi agencija, no svakako gotovina.
  • Putem telefona: Kreditna kartica (Mastercard/Visa/Amex), te, za klijente s prebivalištem u Njemačkoj, izravno terećenje računa.
4.2 Posebni uvjeti kod plaćanja sredstvom kreditnom karticom:

4.2.2.1 Kupnja kreditnom karticom

4.2.2.2 U slučaju kupnje kreditnom karticom, računi kupaca terete se nakon dovršetka rezervacije. Kada plaćaju kreditnom karticom, kupci daju nalog svojim kreditnim institutima u trenutku vršenja rezervacije kojim obavještavaju FlixMobility ili jednu od ovlaštenih trećih strana o imenima kupaca i punim adresama u slučaju povratnog zaduženja, da bi FlixMobilityu omogućili potraživanja prema kupcima.

4.2.2.3 U slučaju povratnog zaduženja kod plaćanja kreditnom karticom putnici imaju obvezu platiti bankarske pristojbe. Moguća je i naplata troškova u slučaju otkazivanja. Putnicima se daje prilika da dokažu da povrat sredstava podrazumijeva manje ili nikakve troškove. U slučaju povratnog zaduženja, kupcima se može privremeno ili trajno zabraniti plaćanje kreditnom karticom.

4.2.3 U slučaju bezuspješne naplate koju potražuje FlixMobility, potraživanja se prenose vanjskom pružatelju usluga na daljnju obradu. U tu svrhu FlixMobility može takvom vanjskom pružatelju usluga prenijeti sve potrebne osobne podatke dužnika.

4.2.4 Prebijanje; pravo na zadržavanje

4.2.4.1 Kupci imaju pravo na prebijanje samo u slučaju da njihova povratna potraživanja imaju pravno uporište ako ih ne osporimo ili ih potvrdimo. Nadalje, pravo zadržavanja imaju samo ako i u onoj mjeri u kojoj je njihovo povratno potraživanje temeljeno na istom ugovornom odnosu.

4.2.4.2 U slučaju da kupci ne ispune ugovorne obveze u pogledu određenih plaćanja, sva postojeća potraživanja u okviru određenog ugovornog odnosa automatski dospijevaju na naplatu.

4.2.5 Troškovi plaćanja

4.2.5.1 Ukupna cijena vozne karte navedena u internetskoj prodavaonici sadrži moguće troškove koje snosite vi, a koje zaračunavaju treće strane pružatelji platnih usluga koje ste odabrali, kao i zakonski PDV.

4.2.5.2 Kupci koji odaberu način plaćanja koji podliježe troškovima snose trošak od 2,1% plus PDV na cjelokupan iznos košarice. U svakoj zemlji dostupan je najmanje jedan uobičajen način plaćanja bez naknade.

4.3 Iskorištavanje kupona:

4.3.1 Moguće je iskoristiti maksimalno jedan kupon po rezervaciji. Kuponi se mogu iskoristiti preko interneta ili u partnerskim agencijama.

Kuponi s novčanom vrijednosti, takozvani vrijednosni kuponi, mogu se iskoristiti za čitavi iznos vrijednosti košarice.

Kuponi s popustom s postotnom vrijednosti ili kuponi za besplatnu vožnju mogu se iskoristiti samo za cijenu karte. Na temelju spomenutih kupona ne može se ostvariti popust na dodatne usluge (npr. naknade za uslugu, doplate za bicikle ili prtljagu).

4.3.2 U okviru kampanja tvrtke FlixMobility kojima se nudi korištenje kupona, obuhvaćenih marketinškim aktivnostima, broj kupona ograničen je na tri po osobi. Ako osoba u okviru jedne kampanje iskoristi više od tri kupona, FlixMobility može poništiti sve rezervacije unesene nakon prve tri karte. U okviru posebnih ponuda moguće je odstupanje od ove odredbe.

4.3.3 Kuponi izdani besplatno u okviru marketinških aktivnosti ili kao znak dobre volje istječu nakon dovršetka prvog postupka rezervacije.

4.3.4 Uporaba kupona u komercijalne svrhe i posebno preprodaja kupona nisu dozvoljene te FlixMobility takve radnje sankcionira blokiranjem karata i/ili podnošenjem odštetnog zahtjeva.

4.3.5 Isplata sredstava s kupona nije moguća.

4.3.6 U slučaju prijevare, pokušaja obmane ili sumnje na druge nezakonite radnje u vezi s kupnjom poklon bona ili unovčavanjem ili prijenosom kupona, tvrtka FlixMobility ima pravo zatvoriti odnosne korisničke račune i/ili zahtijevati alternativni način plaćanja i/ili deaktivirati kupone. Ne postoji pravo na ponovno aktiviranje ili isplatu deaktiviranih kupona.

4.3.7 U slučaju prijevare, pokušaja obmane ili sumnje na druge nezakonite radnje u vezi s kupnjom poklon bona ili unovčavanjem ili prijenosom kupona, tvrtka FlixMobility ima pravo u cijelosti ili djelomično poništiti vozne karte kupljene iskorištavanjem takvog kupona.

4.4 Iskorištavanje kodova kupona Interflix:

4.4.1 Po jednoj rezervaciji moguće je iskoristiti najviše jedan kupon. Kodovi kupona automatski se aktiviraju u roku od 48 sati, a kuponi se mogu iskoristiti samo putem interneta ili u našim partnerskim agencijama.

4.4.2 Kodovi kupona mogu se iskoristiti u roku od 3 mjeseca.

4.4.3 Moguće je rezervirati samo izravnu vezu, osim putovanja u odlasku i putovanja u povratku. Polazišna točka ne mora biti i krajnja točka.

4.4.4 Kuponi su personalizirani i nisu prenosivi.

4.4.5 Promjena linije može se obaviti isključivo putem službe za korisnike. Otkazivanje je isključeno.

4.4.6 Uporaba kupona u komercijalne svrhe i posebno preprodaja kupona nisu dopušteni te FlixMobility takve radnje sankcionira blokiranjem karata i/ili podnošenjem odštetnog zahtjeva.

4.4.7 Isplata sredstava s kupona nije moguća.

4.4.8 Svako putovanje za koje se koristi kupon nevezano je i odvojeno od ostalih vožnji.

4.4.9 Putnik ima pravo odustati od ugovora o kupnji u roku od 14 dana. Otkaz se izjavljuje u pisanom obliku.

4.5 Cjenovne kampanje

4.5.1 Cjenovne kampanje koje organizira FlixMobility GmbH u okviru marketinških aktivnosti i kupnje povoljnijih karata su ograničene na tri karte po osobi. Ako osoba u okviru jedne kampanje kupi više od tri karte, FlixMobility GmbH može poništiti sve rezervacije unesene nakon prvih triju karata. Tijekom posebnih promotivnih aktivnosti može se primijeniti izuzeće od ove odredbe.

4.5.2 Uporaba karata u komercijalne svrhe i posebno preprodaja karata nisu dozvoljene te FlixMobility GmbH takve radnje sankcionira blokiranjem karata i/ili podnošenjem odštetnog zahtjeva.

4.5.3 U slučaju prijevare, pokušaja obmane ili sumnje na druge nezakonite radnje u vezi s kupnjom karata, ili unovčavanjem ili prijenosom karata, tvrtka FlixMobility GmbH ima pravo zatvoriti odnosne korisničke račune i/ili zahtijevati alternativni način plaćanja i/ili deaktivirati karte. FlixMobility GmbH ne daje pravo na ponovno aktiviranje ili isplatu deaktivirane karte.

4.5.4 U slučaju prijevare, pokušaja obmane ili sumnje na druge nezakonite radnje u vezi s kupnjom karata ili unovčavanjem ili prijenosom karata, tvrtka FlixMobility GmbH ima pravo u cijelosti ili djelomično poništiti karte kupljene unovčavanjem takve karte.

4.5.5 Karte kupljene na ponudi, koje podliježu promjeni nakon završetka ponude, moraju se kupiti po punoj cijeni koja vrijedi na dan vožnje/karte.

5 Otkazivanje

5.1 Otkazivanje može biti ili uz novu rezervaciju neke druge putne karte (otkazivanje uz novu rezervaciju) ili uz naknadni povrat iznosa neiskorištene karte u skladu s paragrafom 5.6. Nisu mogući promjena ili otkazivanje rezervacija kod vozača.

5.2 Otkazivanje uz novu rezervaciju (npr. linije, vremena polaska ili datuma putovanja) moguće je isključivo na internetskim stranicama FlixBusa ili putem partnerskih agencija i na prodajnim mjestima tvrtki grupacije FlixCompanies, najkasnije 15 minuta prije predviđenog polaska. Povratna karta smatra se jednom rezervacijom.

5.3 U slučaju otkazivanja s novom rezervacijom izdaje se tzv. kupon za otkazivanje. Ovaj storno-kupon vrijedi 12 mjeseci i daje putniku pravo na jednu novu rezervaciju u tom roku u visini vrijednosti kupona. Ako je cijena nove rezervacije viša od vrijednosti kupona, morate nadoplatiti razliku. Ako je cijena niža, preostali iznos storno-kupona zadržava se i može se iskoristiti odnosno potrošiti prilikom neke druge rezervacije. Kod vremenski ograničenih akcijskih ponuda može biti odstupanja od ovih pravila. One su pobliže uređene zasebnim uvjetima za akcijske ponude koji se mogu naći na internetskim portalima.

5.4 Za svako otkazivanje i novu rezervaciju naplaćuje se naknada za otkazivanje po svakom putovanju i putniku. Storno-kupon izdaje se u visini cijene vozne karte umanjenoj za troškove otkazivanja. U slučaju promjene imena putnika, naplaćuje se razlika u cijeni ako je vožnja u međuvremenu poskupjela. Promjena telefonskog broja ne naplaćuje se.

5.5 Ako kod rezervacije koristi storno-kupon koristi, na novo se putovanje primjenjuju uvjeti i odredbe za slučaj otkazivanja.

5.6 Ako se karta za putovanje ne iskoristi, a prijevoznik je jedna od tvrtki grupacije FlixCompanies, na zahtjev se zajedno s kartom vrši povrat iznosa cijene prijevoza, umanjen za 15 eura za troškove obrade po putniku i po putovanju ako putnik ne može dokazati da nije nanesena šteta ili da je riječ o šteti manjeg iznosa. Teret dokaza za neiskorištavanje karte snosi putnik. Vozna karta izdaje se po putniku i po vožnji. Veze s presjedanjima smatraju se jednom vožnjom. Pisani zahtjev može biti u neformalnom obliku. Potrebno ga je poslati tvrtki FlixMobility ili FlixBus DACH, primjerice poštom na adresu FlixMobility GmbH, Birketweg 33, 80635 München ili FlixBus DACH GmbH, Karl-Liebknecht-Straße 33, 10178 Berlin. Upite također možete poslati na podrska@flixbus.hr. Naknada za troškove obrade umanjuje se na iznos od 2 eura po putniku i po vožnji te uvećava za moguće bankarske naknade ako je prijevoznik FlixBus DACH GmbH ili FlixMobility GmbH i ako se zahtjev podnese odmah, odnosno najkasnije u roku od tjedan dana od isteka valjanosti karte.

5.7 Sve gore navedene naknade za obradu, troškovi otkazivanja ili eventualni troškovi doznake ne primjenjuju se ako se povrat temelji na okolnostima za koje su odgovorni FlixMobility GmbH ili tvrtke grupacije FlixCompanies. Isplata vozarine umanjene za možebitne troškove obrade i doznake izvršava se isključivo na račun koji je kupac naveo prilikom naručivanja, a u slučaju plaćanja kreditnom karticom na račun kreditne kartice kupca.

6 Nadležni sud

Nadležni sud za trgovce, pravne i fizičke osobe koje nemaju opće nadležnosti u Njemačkoj — kao i za pojedince koji su promijenili svoje mjesto prebivališta ili boravišta i koje se nalazi u inozemstvu, nakon sklapanja ugovora i pružanju usluga prijevoza i čije prebivalište ili boravište u trenutku djelovanja nije poznato — je München.

7 Nevažeće odredbe

U slučaju da pojedine odredbe u okviru ovih Općih uvjeta poslovanja i Općih uvjeta prijevoza postanu u potpunosti ili djelomično nevažeće ili ništavne, takve okolnosti u načelu ne ugrožavaju učinkovitost ugovora o pružanju usluga prijevoza u cjelini.

 

II Odstupajuće odredbe za pojedine zemlje

1.  Švedska
  • za 4.1: U Švedskoj je u autobusu moguće platiti isključivo kreditnom karticom (MasterCard, Visa, American Express, Maestro, Visa Electron, V Pay, JCB, Diners Club, China Union Pay). U Švedskoj se karta također može kupiti kod vozača s pomoću mobilnih sustava plaćanja koji se temelje na NFC tehnologiji. (npr. Swish, Mobile Pay, Apple Pay, Android Pay).
2.  Poljska
  • za 4.2.4.1 i 4.2.4.2: Ove odredbe ne primjenjuju se na autobusne linije kojima upravlja tvrtka FlixBus Polska sp. z.o.o.
  • za 5.4: Naknada za otkazivanje nije primjenjiva na autobusne linije kojima upravlja FlixBus Polska sp. z.o.o.
  • za 5.6: Naknada za troškove povrata ne primjenjuje se na rezervacije autobusnih linija kojima upravlja FlixBus Polska sp. z.o.o.
3. Češka Republika
  • U pogledu točke 5.4.: Naknada za otkazivanje ne primjenjuje se na karte plaćene u češkim krunama.
  • U pogledu točke 6.: Za sve moguće sporove između poduzeća FlixBus CZ s.r.o. i putnika nadležan je sud u Češkoj Republici.